Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

”Communicare har hjälpt många”

Communicare Turné
Communicare på turné – redovisar framgångsfaktorer!

Marcus Bristell och Sofie Lövgren har varit processledare för implementeringsturnén och delger Communicares resultat och framgångsfaktorer för våra samverkanspartners i Finspång.

Projekt ”Äg din Framtid”

Under hösten 2013 genomfördes en implementeringsturné för projektet Äg din Framtid. Turnén har genomförts på de 12 orterna där projektet i dag finns. Tanken från början var att endast hålla ett stort slutseminarium på en av dessa orter. Vi tänkte om och beslutade oss för att genomföra det på lokal nivå där vi hade förhoppningen om att kunna nå ut till fler av våra samarbetspartners, politiker och media. Men även få möjligheten att presentera de olikheter som kan finnas i upplägg och resultat på de olika orterna.

Turnén genomfördes för att sprida vår metodik och våra resultat till så många som möjligt. Att vi genomförde detta på lokalnivå har resulterat i att vi nått ut till många fler personer och det har haft en större genomslagskraft än om vi endast haft ett stort slutseminarium.

Deltagande över förväntningar

Vi nådde ut till 70 personer som främst bestod av våra samarbetspartners men även politiker, media och andra aktörer. Även ett 20-tal deltagare har varit med under turnén och berättat om sina resor som dem gjort hos oss. Det är dessa resor som har gett turnén en verklighetsförankring och verkligen berört alla närvarande.

I Finspång kommer verksamheten med vår metod bedrivas vidare av Finspångs kommun. I Vingåker kommer våra metoder att implementeras i Viadidakts nuvarande verksamhet. I Örebro och Kisa finns viljan att bedriva verksamheten vidare och i nuläget förs en diskussion om hur man kan möta framtida behov i respektive kommunen.

När projektet startade hade vi ett mål att 1800 personer skulle gå igenom projektet och att 75% av dem skulle gå ut i någon typ av egen försörjning. I nuläget (25 sep) har 2432 personer gått igenom projektet och 65% av dem har gått ut i någon typ av egen försörjning.

Ett stort tack till alla NI som deltagit under turnén och tillsammans med Communicare gjort den möjlig!

Communicare Tidning

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *