Erfarenhetsutbyte, utveckling och målsättningar, i Communicares företagsnätverk har unga entreprenörer fått ägna all uppmärksamhet åt sina egna företag.
Tillväxt i Värmland
Under våren har 4 nätverksgrupper bestående av 5-10 företagare under 35 år haft träffar runt om i Värmland, alla har en sak gemensamt – de vill få sina företag att växa!
– Vi vet att det finns en hel del hjälp att få precis när man ska starta upp sitt företag, men när man varit igång ett tag och vill ta nästa steg känner man sig ofta lite ensam. Det är där vårt nätverksprogram ska komma in.
– Här jobbar vi fokuserat med utvecklingen av företagen, och tillsammans skapar vi tillväxt, berättar företagscoach Caroline Danielsson som driver nätverket i västra Värmland.
Varje termin startar ett nytt nätverksprogram upp, och det är 5 träffar som arrangeras i var och en av Värmlands fyra regioner.
– Vi är 5-10 företagare per nätverk, och vi börjar alltid med att titta på vilka behov som finns i gruppen, därefter arrangeras träffar utifrån de behov som finns. I vår har vi bland annat behandlat ekonomi, sälj, prissättning, kundkommunikation och marknadsföring under träffarna.
– Vi har gjort workshops, lyssnat till föreläsningar och tipsat varandra, berättar Regina Larsson, företagscoach i norra Värmland.
Joakim Froom, Vd på Best Western Hotell i Årjäng föreläser för de andra i nätverket om prissättning.
-Jätteinspirerande! Jag trodde inte att det gick att få prissättning att bli intressant, men det lyckades Joakim med. Det är så otroligt kul att träffa dessa positiva människor som fullkomligen sprudlar av idéer, säger Ilona Eskfelt, en av deltagarna på nätverksträffen.
I höst drar ett nytt nätverksprogram igång, och det finns plats för ännu fler att vara med. Enda kriteriet är att man vill utveckla sig själv och sitt eget företag.
-Tillväxt Värmland handlar om tillväxt på flera plan, kanske framförallt för den enskilde entreprenören!
Lämna ett svar