Ungdomsstyrelsen har utsett sex ungdomspolitiska stödjepunkter som ska fungera som pådrivare och goda exempel på ungdomspolitik i praktiken. Communicare är en av dessa sex stödjepunkter. Stödjepunkterna representerar sex olika teman som ska sprida kunskap och erfarenhet, vara tankesmedja och pröva idéer, känna till utvecklingen som berör ungas villkor och stimulera
Fortsätt läsaKategori: Nyheter
News
There is always something going on regarding Communicare and our line of business. If you want to have information about Communicare and our newsletter regarding youth entrepreneurship; apply by sending an blank e-mail with subjet ”newsletter” to kristin.olsson@communicare.nu Our newsletter is yet only distributed in swedish. We will only update
Fortsätt läsaCommunicares vision
Vi förändrar världen – en människa i taget Communicare ska vara ledande på att stärka unga människor till att äga sin framtid – att vara entreprenören i sitt eget liv Just Här – Just Nu – Just Du – Tillsammans förändrar vi världen
Fortsätt läsaCommunicaremetoden
Efter många års erfarenhet har Communicare utvecklat en egen metod som vi kort och gott kallar för Communicaremetoden. En av de viktigaste delarna i Communicaremetoden är det förhållningssätt som vi har till människor vi möter. Förhållningssättet är att alla människor har de resurser de behöver för att ta sig dit
Fortsätt läsaOm oss
Om oss Äg din framtid! Om Communicare Communicare är en ideell förening som arbetar för att unga människor skall göra det de vill, inte det de bör. Föreningen jobbar med att stimulera entreprenörskap, handlingskraft, motivation och eget ansvar hos unga män och kvinnor. Tillsammans måste vi alla arbeta för att
Fortsätt läsaVad ska du bli
Vad Ska Du Bli är ett projekt vars mål är att bidra till att bryta utanförskap och bidragsberoende. Målgruppen är arbetslösa kvinnor och män mellan 18-54 år, varav vissa står långt utanför arbetsmarknaden, med extra fokus på kvinnor och män med utländsk bakgrund. För att nå bästa resultat är individfokus
Fortsätt läsaPressmeddelanden
2006-06-01 Välkommen till presskonferens: Nytt avsiktsdokument ska göra Värmland bäst på ung företagsamhet! Drivhuset, Communicare och Ung Företagsamhet är tre komplementära organisationer med olika målgrupper som ändå drivs av samma mål; alla vill skapa en bättre grogrund för unga entreprenörer i Värmland. Nu tar Communicare, Drivhuset och Ung Företagsamhet nästa
Fortsätt läsa